Nuffnang Ads

Nuffnang Ads

Monday, June 28, 2010

::cuci mata::

salam pembuka bicara..huhu..baik sikit sebab hati ngah hancur retak seperti cermin belakang kereta kecilku..huhu...ye..betul cermin kete belakang aku retak pecah..gara-gara terkena batu bila abah ngah mesin rumput..huhu...

Tapi sebenarnya lebih sedih lagi bila insan yang diharapkan tiada..emm...entah la..menghilangkan diri kut...so sendiri-sendiri la tanggung kesedihan ni...tapi aku ni pun satu..cam tak biasa...sebelum ni pun sorang-sorang gak hadapi sumenya..

Apa lak kena-mengena cuci mata ngan cite kat atas ni...emm..cuci mata maksudnya..mata yang berkaca-kaca yang akhirnya jatuh gugur ke bumi..huhu...berpuitis lak...kan kalau nangis ni bleh cuci mata...kan...tapi ok gak sebab dah lama tak cuci mata camni..

Tak tau la nape banyak sangat dugaan n cubaan yang menimpa bulan ni..Tak tau la atas alasan apa dan hikmah disebalik sume yang berlaku..Hanya Dia yang tahu apa sebabnya dan apa yang akan berlaku selepas ni..Apa yang diharapkan moga aku diberi kekuatan dan ketabahan dalam menghadapi segala dugaan yang menimpa..serta diberi cara atau jalan penyelesaian terhadap masalah yang dihadapi...Amin.....

Monday, June 21, 2010

~resepsi tuaNPuteri~

Tarikh: 10&11 Jun 2010 (Bota)
19 Jun 2010 (Kelantan)
Tepat 9.58 malam pada 10 Jun 2010 maka cik puteri kite telah bergelar 'puan' kepada Tuan Amri...Akad nikah diadakan di Baitul Surur dan diwalikan oleh adik puteri sendiri... warna biru lembut menjadi pilihan tuan dan puteri untuk majlis nikah mereka. Manakala warna grey menjadi pilihan untuk resepsi pada 11 Jun..Majlis sangat meriah dengan kehadiran saudara-mara, rakan taulan dan jiran tetangga. Kenduri di Bota ni sangat dingin..sebabnye hujan..malam nikah dan hari kenduri pun hujan...Walaupun hujan, majlis masih lagi meriah dan sumenye berjalan ngan lancar..Lupa lak nak cite...puteri ni sepupu kite...:p

Pada 19 Jun lak kenduri di pihak lelaki lak kat Kelantan..Kami bertolak dari ipoh ikut jalan Cameron Highland pada pagi 18 Jun..Terasa jauh betul perjalanan..Al-maklum la.. ni la paling jauh teman drive..dengan memandu kete kecilku si suria tu terasa sangat lah mencabar perjalanan ke kelantan ni...naikkkkkkkkk bukit.....pastu turunnnnnnn..pastu naik balik....ngan jalan yang penuh ngan selekoh....fuhhhh....sabo je le...huhu..

Apa pun sampai je Kelantan terus gi homestay, tempat tuk tido malam nanti...tak sampai satu jam rasanye keluar balik ngan niat sume orang tuk g shopping...biasa la bila samapai kelantan kan...tapi sebelum jalan-jalan, perut kena la isi dulu kan..hehe...so kitaorang dibawa makan kat nasi kukus...sangat sedapppppp...yang bestnye ayam goreng die...sodap...
Pas makan ktorang pegi jalan-jalan kat Wakaf Che Yeh..suasana kat sini lebih kurang cam uptown la...Maka bermula la sesi 'shoping menyoping'..Mak-mak, ayah-ayah sume borong kain batik...tapi memang murah la gak...sian tuan kedai kedai tu pening melayan ktorang yang mintak tawar harga lagi...hehe..

19 Jun (Sabtu), lebih kurang kul 1 lebih ktorang pun bergerak la ke rumah tuan...nk cite kat cni, adat kat sana lain sikit dari kite kat perak...kat sana, kalau sambut menantu pihak perempuan akan datang ke rumah diorang kire cam kite kat sini, kalau sambut menantu pengantin lelaki n pengantin perempuan akan jalan sama-sama ke rumah pengantin lelaki kan...tapi kat sana pengantin lelaki akan tunggu kat rumah manakala pengantin perempuan ngan keluarga akan ke rumah pihak lelaki...agak-agak korang faham tak mesej nak disampaikan ni..huhu...kalau tak faham pun buat-buat faham je la ek...:p


So, habis je mengisi perut yang sedang rancak berbunyi, perjalanan diteruskan lagi ke...... Rantau Panjang...ingatkan dekat la rupa-rupanye...jauh gak...nasib abah yang drive..dapat la cek ni tido jap sebab balik nanti cek yang kena drive...sampai rantau panjang pun dh petang...kedai pun nak tutup dah..xda apa yang nak shoping sangat...beli beras pulut, asam jawa, gula melaka, keropok pedas dan yang sewaktu ngan nye lah...:p

Maka perjalanan yang mencabar bermula kembali tuk balik ke ipoh..kali ni ikut grik lak...huhu... xtau la nak cita lagu mana...bagi cek yang 1st time bawa jauh ni sangat lah mencabar ngan keadaan jalan yang banyak selekoh, nak memotong lori lagi pastu nak mengejar si 'unser' n si 'vios' dengan kete kecil ku itu...fuhhhhhhhh....Tapi lepas je dari grik jalan pun dah ok, aku angkat bendera putih la....melepaskan 'unser' n 'vios' pecut laju di depan...sebabnye kepala pun dah rasa melayang-layang...kang pecut kang takut xleh control lak...banyak nyawa yang kena jaga dalam kete ku itu....huhu..
Apa pun kul 1.30 pagi sampai la di ipoh dengan selamatnye...Alhamdulillah....memang ngam2 sampai ipoh gak minyak keta sudah merah...nasib baik...duk cari gak stesen minyak sepanjang jalan sebelum sampai ipoh...tapi xde gak..al-maklum la ikut jalan kampung pastu dah tengah malam...risau gak time tu...tapi ok la dah selamat yerk..

Dah panjang-panjang cite ni, antara faham atau tak..korang tgk la gambar yang ado ni....orait...

~ragam cik puan puteri~


~tuan VS puteri~


Nak upload gambar banyak sangat, so korang tengok video ni je la ek...selamat menonton..:p

video

Tuesday, June 15, 2010

::student again::

yea....belajar lagi...
besh...besh....memang tu la yang diimpikan...
tapi dalam best..best ni terselit juga kerisauan dalam diri ni..
macam-macam difikirkan..al-maklum la...keje sambil belajar ni..
belajar pun lebih pada effort sendiri...
kalau kurang effort nye kurang gak la hasilnye..
dari segi masa pun kena pandai adjust dan bahagikan masa...
tapi tu la, sebelum study pun balik keje kadang-kadang terus tido je..haha kantoiii lak...huhu
ni nak study ngan nak siapkan tugasan lagi..huhu...kena disiplinkan diri ni!!!..
tu belum masuk bab nak kawen ni...aduhai...kalau difikirkan sangat confirm....apa pun x jadi..
dalam duk fikir camne nak atasi kerisauan ni..maka beberapa langkah perlu diambil, antaranya:
  • atur jadual - time keje kite keje, klu xde keje curi2 wat assignment.. jaga2 jangan sampai terkantoi ngan bos...huhu

  • disiplinkan diri ngan masa - terutama sekali masa kat rumah...masa tuk berjoli no kena la kurangkan...huwaaaaa (T_T)..ishk..ishk..

  • makan vitamin - haaa...ni penting untuk kekalkan stamina...tapi ni la yang den tak suko makan...adoyaiii...

  • support/ sokongan - aspek paling penting sekali...diulang..P.E.N.T.I.N.G..hehe.. mesti la penting..orang-orang disekeliling ni juga merupakan faktor-faktor yang boleh mendorong kite tuk beri semangat juga boleh menyebabkan kite ni malas nak study..tu pun boleh gak jadi..kena jaga-jaga tu...emmm...

  • doa - apa pun yang dibuat dalam seharian perlu disusuli dengan doa..kerana hanya DIA akan memakbulkan segalanya...

buat masa ni..tu je la yang terfikir..hopefully dapat dilaksanakan seperti yang dirancang.. chaiyokkk risma!!!!...(^^,)v~~~