Nuffnang Ads

Nuffnang Ads

Monday, June 21, 2010

~resepsi tuaNPuteri~

Tarikh: 10&11 Jun 2010 (Bota)
19 Jun 2010 (Kelantan)
Tepat 9.58 malam pada 10 Jun 2010 maka cik puteri kite telah bergelar 'puan' kepada Tuan Amri...Akad nikah diadakan di Baitul Surur dan diwalikan oleh adik puteri sendiri... warna biru lembut menjadi pilihan tuan dan puteri untuk majlis nikah mereka. Manakala warna grey menjadi pilihan untuk resepsi pada 11 Jun..Majlis sangat meriah dengan kehadiran saudara-mara, rakan taulan dan jiran tetangga. Kenduri di Bota ni sangat dingin..sebabnye hujan..malam nikah dan hari kenduri pun hujan...Walaupun hujan, majlis masih lagi meriah dan sumenye berjalan ngan lancar..Lupa lak nak cite...puteri ni sepupu kite...:p

Pada 19 Jun lak kenduri di pihak lelaki lak kat Kelantan..Kami bertolak dari ipoh ikut jalan Cameron Highland pada pagi 18 Jun..Terasa jauh betul perjalanan..Al-maklum la.. ni la paling jauh teman drive..dengan memandu kete kecilku si suria tu terasa sangat lah mencabar perjalanan ke kelantan ni...naikkkkkkkkk bukit.....pastu turunnnnnnn..pastu naik balik....ngan jalan yang penuh ngan selekoh....fuhhhh....sabo je le...huhu..

Apa pun sampai je Kelantan terus gi homestay, tempat tuk tido malam nanti...tak sampai satu jam rasanye keluar balik ngan niat sume orang tuk g shopping...biasa la bila samapai kelantan kan...tapi sebelum jalan-jalan, perut kena la isi dulu kan..hehe...so kitaorang dibawa makan kat nasi kukus...sangat sedapppppp...yang bestnye ayam goreng die...sodap...
Pas makan ktorang pegi jalan-jalan kat Wakaf Che Yeh..suasana kat sini lebih kurang cam uptown la...Maka bermula la sesi 'shoping menyoping'..Mak-mak, ayah-ayah sume borong kain batik...tapi memang murah la gak...sian tuan kedai kedai tu pening melayan ktorang yang mintak tawar harga lagi...hehe..

19 Jun (Sabtu), lebih kurang kul 1 lebih ktorang pun bergerak la ke rumah tuan...nk cite kat cni, adat kat sana lain sikit dari kite kat perak...kat sana, kalau sambut menantu pihak perempuan akan datang ke rumah diorang kire cam kite kat sini, kalau sambut menantu pengantin lelaki n pengantin perempuan akan jalan sama-sama ke rumah pengantin lelaki kan...tapi kat sana pengantin lelaki akan tunggu kat rumah manakala pengantin perempuan ngan keluarga akan ke rumah pihak lelaki...agak-agak korang faham tak mesej nak disampaikan ni..huhu...kalau tak faham pun buat-buat faham je la ek...:p


So, habis je mengisi perut yang sedang rancak berbunyi, perjalanan diteruskan lagi ke...... Rantau Panjang...ingatkan dekat la rupa-rupanye...jauh gak...nasib abah yang drive..dapat la cek ni tido jap sebab balik nanti cek yang kena drive...sampai rantau panjang pun dh petang...kedai pun nak tutup dah..xda apa yang nak shoping sangat...beli beras pulut, asam jawa, gula melaka, keropok pedas dan yang sewaktu ngan nye lah...:p

Maka perjalanan yang mencabar bermula kembali tuk balik ke ipoh..kali ni ikut grik lak...huhu... xtau la nak cita lagu mana...bagi cek yang 1st time bawa jauh ni sangat lah mencabar ngan keadaan jalan yang banyak selekoh, nak memotong lori lagi pastu nak mengejar si 'unser' n si 'vios' dengan kete kecil ku itu...fuhhhhhhhh....Tapi lepas je dari grik jalan pun dah ok, aku angkat bendera putih la....melepaskan 'unser' n 'vios' pecut laju di depan...sebabnye kepala pun dah rasa melayang-layang...kang pecut kang takut xleh control lak...banyak nyawa yang kena jaga dalam kete ku itu....huhu..
Apa pun kul 1.30 pagi sampai la di ipoh dengan selamatnye...Alhamdulillah....memang ngam2 sampai ipoh gak minyak keta sudah merah...nasib baik...duk cari gak stesen minyak sepanjang jalan sebelum sampai ipoh...tapi xde gak..al-maklum la ikut jalan kampung pastu dah tengah malam...risau gak time tu...tapi ok la dah selamat yerk..

Dah panjang-panjang cite ni, antara faham atau tak..korang tgk la gambar yang ado ni....orait...

~ragam cik puan puteri~


~tuan VS puteri~


Nak upload gambar banyak sangat, so korang tengok video ni je la ek...selamat menonton..:p

video

No comments:

Post a Comment