Nuffnang Ads

Nuffnang Ads

Friday, April 10, 2015

sakitnya tuh di sini...

Sakitnya tuh di sini di dalam hatiku... haa.. bukan nk nyanyi tapi lirik ni memang sesuai sangat la.. sakit rasanya hati ni bagai dicarik2.. Luahkan kat blog je la lagi pun bukan rmai yang baca pun ntah2 xde..hihi...
 
sumber gambar: mr google
 
Sebenarnya sakit hati sebab situasi di tempat kerja..kenapa perlu membeza-bezakan antara pekerja.. Masalahnya bukan membezakan individu tetapi secara keseluruhan.. fuhh.. Tempat kerja sy sekarang memang telah dibahagikan mengikut bahagian masing2. Katakan kami dibahagi kepada 3 bahagian iaitu bahagian A, B dan C.. Katakan sy sekarang di bahagian C.. Bahagian kami, C memang kekurangan kakitangan so kami memang membantu seksyen lain untuk selesaikan kerja yang memang ada time frame die.. Apa yang saya terasa hati dan mempertikaikan juga apabila terdapat kata-kata dari orang atasan yang mengatakan mereka yang bekerja di bahagian A dan B tidak boleh ditukarkan ke bahagian kami C kerana mereka SANGAT EXCELLENT.. SO maksudnya kami yang duduk di bahagian C semua yang tak pandai keje la.. sakit sangat hati bila seorang yang berpangkat tinggi boleh mengeluarkan statement macam tu.. secara tidak langsung motivasi saya untuk kerja memang drop.. dan itu adalah statement ke-2 dari pegawai yang sama.. Statement pertama tu dh hilang dh rasa sakit tu tapi parutnya still ada.. ni dengar statement kali kedua lak rasa macam dh kritikal dh ni..
 
Ntah la sekarang ni saya tengok memang susah nak jumpa leader yang BETUL2 LEADER.. kebanyakan 'ketua' yang ada banyak menggunakan konsep 'boss' daripada 'leader'.
 
http://visual.ly/difference-between-boss-and-leader
sumber: sila klik pada gambar
 
k tu je nak luah..k bye..
 
T_T

2 comments:

  1. situasi biasa di tempat keje..setiap kali bos tukar, ragam lain pulak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la...kita la kena pandai sesuaikn diri..=)

      Delete