Nuffnang Ads

Nuffnang Ads

Tuesday, July 14, 2015

Salam Syawal 1436H dengan konsep "tadah telinga murahkan senyuman"

Assalammualaikum..

Alhamdulillah dapat lagi merasa ramadhan tahun ni.. Inshaa Allah smpai penghujung nanti.. Lama x menulis blog ni atas faktor ke'bz'an dan kemalasan..huhu.. Tak lama lagi nak raya dah.. Mood hari ni nak dengar lagu raya je sebab esk dh start cuti raya..yeayyy.. Macam nk blk kampong jauh ek.. padahal kampong dalam Ipoh je.. hihi.. Cuti awal nak kemas rumah n nk buat biskut cornflakes yang tak siap lagi tu..huuu..
 
Raya 2015 masih lagi berdua.. Tiada perkembangan.. masih sama.. berat pun tak nak naik.. huu.. so ramadhan n raya thn ni masih sama.. persiapan pun biasa2 je.. menu berbuka pun biasa2 je.. macam makan malam selalu.. kadang2 buat cucur je..masak ringkas2 je.. dan juga ke param (pasar ramadhan)..=p
 
Buat ttc macam mn nak menghadapi raya tahun ni..dah bersedia ke dengan soalan bonus tiap2 tahun kuar.. kira soalan bocor la..hihi.. so pada saya tadah je telinga murahkan dengan senyuman.. Ada yang share kalau org tanya psl soalan bonus tu, tanya kat dia balik 'agak2 awak bila nk mati?'.. Tapi sanggup ke nak ckp cenggitu.. lepas dlm hati je la..kat luar senyum je la.. biar apa yang kuar dari mulut kita tidak menyakitkan hati org lain.. so kita dapat markah bonus kan...haa.. tu tips die nak dpt markah bonus ek..hihi.. Tapi soalan2 mcm ni la yang kadang2 buat sy malas nak kuar rmh.. jumpa sedara, kengkawan.. tp smpai bila nk camni kan.. so kena kuatkan hati.. Tapi bukan TTCian je.. ramai lagi kat luar sana yang kena soalan bocor yang lain.. Cara nak ubatkan hati yang terluka dek soalan tersebut adlh dengan tingkatkn lagi kesyukuran kita atas rezeki yang kita dah dapat sebelum ni.. Apa pun moga TTCian semua dicekalkan hati n moga ada rezeki untuk kita nanti..
 
ok la.. selamat hari raya aidilfitri semua.. semoga ramadhan kali ni menjadikan kita hamba Allah yang lebih baik.. Minta maaf jika ada tersalah bahasa, tersalah kata, tersalah faham ayat2 di blog saya ni.. Ok jumpa lagi next post maybe tentang raya..(kalau ada)..hihi..
 
sumber: imuslimshop

2 comments:

  1. Salam, as a ttcian for almost 4 years, mmg fhm benar dah ngan soalan2 bocor tu, just tahun ni mungkin lebih brutal as adik saya pregnant memboyot, adik ipar ku pun sama. Jadi kena usik memamg dah sah2 la tu. Tambah bila saya yg kawin dulu. So mmg kena memekakkan telinga dan murahkan senyuman je la.. moga kita sama2 tabah dan kuat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uisshh..mencabar tu.. Xpe..inshaaAllah ada rezeki untk kite ye..=)

      Delete