Nuffnang Ads

Nuffnang Ads

Tuesday, September 25, 2012

::motivation #2::

Assalammualaikum..


Hari ni nak kongsi kata-kata dr post ustaz don di FB semalam.. Lepas baca ni terus tersenyum.. kata-kata ni terus memberi semangat pada diri saya.. Sememangnya la kita boleh bersabar tetapi memang adakalanya persoalan "kenapa", "bila" akan bermain dalam hati n fikiran.. Kadang-kadang kita dah cuba untuk bersabar tetapi disebabkan "suasana sekeliling" membuatkan kita kembali patah semangat.. Memang la selain sabar kita perlu berusaha tapi tak kan setiap kali kita ada usaha kita kena beritahu semua orang semata-mata untuk "diam"kan orang kan..huhu.. Kadang-kadang ada yang mengatakan "cepat-cepat dapat anak tengah muda ni"..HELLOOOOO....kalau boleh saya tentukan sendiri confirm saya nak sekarang jugak.. tapi tu cakap dalam hati je la kan.. Cer sebelum cakap tu fikir dulu "rezeki, anak, hidup, mati" tu siapa yang tentukan.. Allah kan.. Maka adalah lebih baik kalau kita cakap macam ni at least.." InsyaAllah nanti ada la tu".. kita yang dengar pun rasa tenang je pastu boleh doakan skali kan.. setiap apa yang kita cakap tu boleh jadi doakan... Tapi inilah namanya kehidupan.. macam-macam ada.. Apa pun yang berlaku kena terima.. Bebelan ni sebenarnya peringatan untuk diri saya n yang kebetulan membaca di sini.. ada ke pun ntah..hehe

o.k lah dah cukup la membebel kat sini..byeeee..

pssst..buku dah sampai, assignment dah ade..apa ke lagi..tahun 3 bermula..chaiyokkk untuk saya..=)

No comments:

Post a Comment