Nuffnang Ads

Nuffnang Ads

Tuesday, June 24, 2014

Rumah Baru.. sedih

Assalammualaikum..

Ahad lepas 22hb saya sudah pun berpindah di rumah baru.. sebenarnya tak da mood sangat nak tulis pasal rumah baru ni..ntah la.. Klu tentang proses pindah tu tak ada la rumit sangat sebab barang bukan banyak pun.. banyak baju je..haha.. Sebenarnya perasaan more to sedih..memang sedih la dalam kete last trip nangis dalam kete ok.. sambil drive sambil nangis..sedih la.. dah 28 tahun duk ngan mak abah.. Pernah terfikir kalau la boleh badan ni dibahagi-bahagikan dah lama saya buat supaya setiap pihak sama2 puas hati n adil.. tapi itu menggunakan akal yang tak logic la kan.. secara logic memang mustahil untuk berlaku..huhu.. Satu perkara perlu saya ingat adalah saya dah berkahwin n suami adalah utama.. n of course ada batas2nya.. dan sebab itu perlu ada perbincangan antara kami supaya keputusan akhir bukan berdasarkan 'kuasa veto' suami sahaja.. Korang2 yang bergelar isteri ni pernah tak terkena 'tulah suami'..hihi.. perkara/ kesan buruk yang korang hadapi sebab tak dengar ckp suami..haha.. kalau dah terkena baru tau apa yg saya maksudkan..hihi.. 
 
Sebenarnya urusan masuk rumah baru ni banyak mr hubby yang buatkan dari mula sampai pindah.. saya sebab bz ngan study n final exam so x dapat nak commit sangat.. lagi satu mayb jugak sebab ada perasaan sedih tu jugak.. Tapi sebenarnya saya pindah bukan jauh pun masih dalam Ipoh dalam 30 min sampai la ke rumah saya tu..hiks.. tapi sebab x pernah berpisah camni.. saya dapat sambung study diploma kat PUO, Ipoh.. Lepas tu dapat sambung degree kat UUM tapi sekejap je dalam 6 bulan memang time tu tengah final exam sem 1 saya dapat tawaran kerja sekarang.. disebabkan saya fikir tentang beban kewangan yang perlu ditanggung oleh mak abah kalau saya study, terus saya ambil keputusan terima tawaran tu sebab saya fikir nanti dah kerja pun boleh lagi sambung belajar.. Next dapat posting kat Ipoh jugak.. Berkahwin pun dengan orang Ipoh jugak..so Nampak tak yang Allah telah merancang baik untuk saya untuk sentiasa dekat dengan mak abah... Hopefully saya dapat berbakti penuh pada mak n abah.. sebab saya tahu doa mereka yang membantu saya ke tahap sekarang... adehhh...habuk masuk mata lak... saya memang tak banyak cakap walaupun dengan family tapi tak bermaksud saya tidak mengambil berat.. Jangan la kita mudah menilai orang hanya melalui luaran sahaja.. pesanan untuk saya juga..
 
K la rumah masih berselerak lagi.. huhu..banyaknya nak kena kemas..ohh.. semalam mr hubby dah beli dapur..maknanya apa...kena masak la..hihi.. tp xde fridge lagi..huhu..xpe pelan2 kayuh kata deme.. k bai...

No comments:

Post a Comment