Nuffnang Ads

Nuffnang Ads

Thursday, July 17, 2014

Keputusan Provisional: USM PJJ dan Tawakal

Assalammualaikum..

Semalam 16hb Julai adalah tarikh di mana keputusan provisional bagi exam yang lepas keluar.. Keputusan provisional adalah keputusan di mana korang akan tau sama ada lulus/ gagal je.. Berapa pointer n gred memang tak tahu lagi n yang itu adalah keputusan penuh pada 25hb Julai nanti.. Untuk anda2 yang bakal menjadi pelajar pjj usm ke ini sedikit info untuk anda la..
 
Keputusan exam boleh disemak sama ada melalui campus online atau sms pun boleh. caranya..
Taip USM<>jarak<>RESULT<>jarak<>nombor kad pengenalan pelajar<>jarak<>angka giliran> dan hantarkan kepada 15888.
 
Keputusan saya...emmm...Alhamdulillah lulus semuanya.. Tahun ni tak se'excited' tahun2 sebelumnya untuk cek result sebab memang tak letak harapan yang tinggi pun.. Tahun ni saya decide untuk tunggu kawan2 lain semak n tau camne result diorang baru saya semak.. at least memberi kekuatan sikit untuk sy semak..huhu.. Memang syukur sangat2 bila Nampak semuanya lulus..itu pun cek banyak kali n cek betul2 takut2 salah tengok ke kan.. Tak sia2 nangis dalam dewan exam..huhu.. ye saya nangis dlm dewan exam buat pertama kali dlm hidup saya sepanjang ambil exam.. macam sy pernah cerita sebelum ni kat sini.. Betapa saya rasa sangat2 down lepas paper matematik pengurusan sebenarnya.. paper ni la yang saya katakan paling killer tu.. padahal matematik ni yang kita pernah belajar..cuma bila disebut matematik yang penting adalah banyak buat latihan.. tapi kalau tips dah berbeza ngan soalan camne kan..tu la risikonya kalau study hanya berdasarkan tips..huhu.. jgn ikut mcm sy ye kengkawan..huhu.. Kenapa sy rasa down sgt..pertama, sebab markah PB yang memang saya tak sangka teruk n soalan final yang saya rasa macam sy tak study langsung untuk paper tu.. Bayangkan pertama kali juga banyak soalan yang saya tinggal tak boleh jawab... Bila masa menjawab pun hampir tamat memang tak dapat lagi sy nak control air mata ni terus hujan lebat kat meja tu jugak..adehh..jenuh la duk control taknak bg org nmpk..hbs je paper tu dikutip terus keluar gi toilet..tak tgk org lain dh..lama gak duk dlm toilet tu melepaskan rasa...huhu... dah la petang tu ada satu lg paper..huhu.. Memang lepas je paper ni terus tak meletakkan apa2 harapan.. macam dh hilang dh semua... Tapi lepas habis semua exam, hati pun dh tenang sikit, ada terbaca kat ig ke fb ke ntah tak ingat, tentang tawakal.. lepas baca tu saya lebih tenang n redha dengan keputusan nanti.. 1st time la saya rasa konsep tawakal itu digunakan sebetulnya..huhu..di mana kita telah berusaha untuk membuat dengan baik di mana sy dh study siap buat study group, latihan lagi.. maka untuk keputusannya kita hanya terus berdoa n redha sahaja.. Alhamdulillah semalam telah menenangkan sikit rasa walaupun keputusan penuh belum diketahui..
 
Kesimpulannya disini, nangis la sepuasnya supaya lebih tenang...ehh..tak..huhu.. selepas kita dh betul2 berusaha sehabis dan sebaik yang mungkin, maka selebihnya berserah kepada Allah.. teruskan berdoa.. Keputusan penuh tak keluar lagi so teruskan berdoa juga supaya keputusan kita semua cemerlang dan dapat ber'graduate' sesame tahun ni...=)
 
http://evaluasi-diriku.blogspot.com/2011/10/usaha-dan-tawakal.html
 
http://blogakudandunia.blogspot.com/2013/03/tawakal-itu-mencukupkan.html

No comments:

Post a Comment