Nuffnang Ads

Nuffnang Ads

Thursday, October 17, 2013

::Hanya 2 sen saya::

Assalammualaikum

Hari ni kita nak kongsi sikit.. pernah dengar tak "just my two cents"... kalau di 'translate'kan bulat2 maksudnya "hanya 2 sen saya"... Tapi sebenarnya maksud tersirat di sebalik ayat English ni adalah "my opinion" @ "pendapat saya"... see maksudnya mendalamkan... dan saya baru tahu hari.. ohhh noooo..whatttttt... baru tahu... ye la sy baru tahu... saya ni idak le terer English ni.. frasa2 tersirat ni lagi la kan.. jadi pada sesiapa yang masih belum tahu ini la jawapannya.. pada siapa yang dah tahu jangan 'kondem' org yang tak tahu lak ye... no..no..tak baik tau... hee...
 
Punca sebenar saya mencari maksud "just my 2 cents" dari ig kak fynn jamal la.. kata2 puitis dia kadang2 perlu dibaca berkali2 untuk memahami apa yang tersirat.. di samping melihat juna yang nomei2 tu...
 
sumber maksud "just my 2 cents"..tq for info..=)
 
ni ig fynn jamal... jom follow...=)
yang bawah ni my second bracelet order from cloverush.. black agate stone.. nak tahu cerita lebih baca entry sebelum ni ye... 
yg ni selingan.. tantik takkkk....


ok sampai sini dulu perkongsian saya...

p/s: ngah kemas tempat ni..esok pindah seksyen dah...huhu..

No comments:

Post a Comment